Zewnętrzne usługi informatyczne – czy warto?

Bez dwóch zdań, rozwijanie infrastruktury informatycznej firmy stanowi dziś podstawę systematycznego rozwoju oraz konkurencyjności. Niestety nie wszyscy przedsiębiorcy są w stanie wdrażać nowoczesny sprzęt i oprogramowanie, gdyż po pierwsze brakuje im wiedzy, a po drugie nie posiadają odpowiedniego zaplecza finansowego. W większości przypadków, rozwiązaniem tego problemu jest zewnętrzna obsługa informatyczna dla firm. Pozwala ona wyodrębnić obszar IT spod naszej odpowiedzialności i skupić się na rozwoju innych, równie ważnych obszarów naszego biznesu.

W zależności od potrzeb możesz zdecydować czy powierzyć partnerowi jedynie poszczególne obszary IT Twojej firmy czy postawić na usługi w zakresie kompleksowym. Dobrym przykładem wykorzystania tej praktyki jest warszawski NetSupport, który bardzo dokładnie analizuje potrzeby Klientów i proponuje umowy „szyte na miarę”. Pozwala to małym i średnim firmom optymalizować koszty i wykorzystywać dostępne zasoby w innych działach firmy.

Outsourcing IT – jak to działa?

Większość zewnętrznych partnerów posiada elastyczną ofertę, która pozwala na dobór dokładnie tych usług, na których zależy nam najbardziej. Ponadto, coraz więcej firm zatrudnia informatyków o zróżnicowanych specjalizacjach, co przekłada się na jeszcze lepszą obsługę wybranych obszarów. Bez względu na to jaką branżę reprezentujesz oraz jakie potrzeby zgłaszasz, dzięki odpowiednio wybranemu partnerowi obsługa informatyczna dla firm zostanie dopasowana do Twoich indywidualnych wymagań.

Co można zyskać dzięki obsłudze informatycznej dla firm?

Największą zaletą outsourcingu IT jest możliwość redukcji kosztów związanych z prowadzeniem firmy. Nie trzeba bowiem tworzyć etatów dla informatyków, a ponadto nie trzeba inwestować w ich rozwój. O wiele bardziej opłacalny jest outsourcing IT, gdyż zyskujemy dostęp do wysokiej klasy specjalistów dokładnie w takimi wymiarze, jakim potrzebujemy.

Obecnie, obsługa informatyczna dla firm jest dostępna w wielu rozmaitych wariantach. Oprócz wyboru poszczególnych usług, Klienci mają możliwość wyboru pożądanego modelu współpracy. Zazwyczaj najlepszym rozwiązaniem jest partnerska umowa B2B. Wówczas zyskujemy pewność, że usługi spisane w umowie będą realizowane zgodnie z ustaleniami. Partnerski model współpracy to domena NetSupport. Zapisy umowy są jasne i klarowne, a Klient dokładnie wie jak będzie wyglądała przyszła współpraca.

Kolejnym plusem outsourcingu IT jest brak przestojów związanych z funkcjonowaniem sprzętu i oprogramowania. Zapewnia to wskaźnik „SLA”, który powinien zostać wskazany w każdej podpisywanej przez nas umowie. Im krótszy czas reakcji specjalistów na awarię, tym większa szansa, że unikniemy przestojów związanych z działaniem infrastruktury IT.

Wybierz firmę, która zadba o Twoje potrzeby

Rzetelny partner nie będzie namawiać Cię na podpisywanie gotowych umów, lecz dokona dokładnej identyfikacji Twoich potrzeb. Zanim zdecydujesz się na współpracę, sprawdź czy obsługa informatyczna dla firm obejmuje:

  • Konsultację – wstępna identyfikacja potrzeb i oczekiwań Klienta
  • Audyt IT – sprawdzenie aktualnej infrastruktury IT oraz wskazanie rozwiązań mających na celu jej lepsze działanie
  • Help desk IT – szybki dostęp do specjalisty w razie awarii sprzętu lub oprogramowania

Mając już wybraną ofertę, która wpisuje się w ustalony przez nasz budżet, warto sprawdzić również oceny Klientów, którzy mieli okazję współpracować z wybranym przez nas partnerem. Pozwoli to uniknąć podpisania umowy z firmą, która wydaje się być rzetelna włącznie „na papierze”.