Czym jest platforma sprzedażowa B2B?
Kanały internetowe stają się w obecnych czasach coraz ważniejszym sposobem dystrybucji produktów i usług. Nie ma w tym nic dziwnego – dzięki nowoczesnym technologiom proces pozyskiwania odbiorców w sieci oraz finalizacji transakcji stał się znacznie łatwiejszy. To właśnie dlatego platforma hurtowa, czyli sklep internetowy B2B, którego podstawą jest hurtownia internetowa, jest w XXI wieku rozwiązaniem w coraz większym stopniu zyskującym na popularności.
Czym jest platforma hurtowa do sprzedaży internetowej?
Dzięki nowoczesnej hurtowni internetowej możliwa jest szybka i prosta sprzedaż produktów za pośrednictwem internetu. Platforma do sprzedaży internetowej, czyli sklep internetowy B2B, to system komputerowy, który umożliwia sprzedaż produktów innym firmom. To działające w internecie oprogramowanie jest na tyle mocno rozbudowane, że sprzedaż produktów może być realizowana z zachowaniem najwyższej jakości obsługi.
W poprzednich latach sklep B2B był popularny głównie wśród detalistów, tj. firm sprzedających swoje produkty głównie klientom indywidualnym (konsumentom). W ostatnich latach sytuacja zaczęła jednak ulegać zmianie, a hurtownia internetowa jest wykorzystywana także przez te firmy, które zajmują się dostarczaniem swoich produktów lub usług w ramach modelu B2B (business to business – pojęcie to oznacza relacje handlowe zawierane między co najmniej dwiema różnymi przedsiębiorstwami).
Sklep internetowy B2B – dlaczego platforma hurtowa to dobre rozwiązanie?
Dlaczego to rozwiązanie, jakim jest internetowy sklep B2B umożliwiający sprzedaż w sieci, zyskuje na popularności? Odpowiedź na to pytanie jest prosta: ponieważ jego wykorzystanie ułatwia rozwój przedsiębiorstwa i umożliwia zwiększenie sprzedaży przez firmę.
Po pierwsze, dzięki sprzedaży z wykorzystaniem nowoczesnej platformy hurtowej możliwe jest zautomatyzowanie części najbardziej monotonnych i powtarzalnych zadań. Oprogramowanie komputerowe umożliwia np. automatyczne generowanie faktur, wiadomości przypominających o konieczności zapłaty za zamówiony towar czy powiadomień o nowych promocjach. Jest to niezwykle ważna zaleta, która pozwala przedsiębiorcy na skupienie się na rozwoju prowadzonego biznesu – pozyskiwaniu nowych klientów.
Nie bez znaczenia jest także fakt, że dzięki częściowej automatyzacji niektórych czynności możliwe jest ograniczenie personelu administracyjnego. Rozwiązanie to pozwala na optymalizację kosztów prowadzonej działalności, a w efekcie – zwiększa rentowność prowadzonej działalności gospodarczej.
Ponadto, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii możliwe jest personalizowanie oferty dla danego klienta. Jeśli dany klient korzystał dotychczas np. z usług sprzątania biura czy hali magazynowej, możliwe jest automatyczne wysyłanie do niego wiadomości zachęcających do zakupu środków czyszczących. To tylko jeden z przykładów wykorzystania rozwiązań oferowanych przez platformę sprzedażową, a jej możliwości można dostosować do specyfiki prowadzonego biznesu.
Obecnie na rynku działa wiele firm, które umożliwiają poszerzenie działalności o sprzedaż internetową. Jedną z nich jest platforma sprzedażowa CStore, dzięki której możliwe jest prowadzenie sprzedaży opartej o – w zależności od potrzeb – o własną hurtownię lub drophsipping. Więcej o niej przeczytasz na stronie www.cstore.pl/sprzedaz-hurtowa-b2b/
Sklep internetowy B2B – podsumowanie
Sprzedaż B2B realizowana poprzez sklep w sieci to rozwiązanie, które przynosi sprzedawcy wiele korzyści i umożliwia zwiększenie sprzedaży oraz udziału w rynku. Jednocześnie należy zauważyć, że chociaż koncepcja ta jest coraz bardziej popularna, to wciąż wielu przedsiębiorców prowadzi jedynie sprzedaż stacjonarną.