Dlaczego warto posiadać firmowego bloga?

E-marketing w dzisiejszych czasach kwitnie. Zauważono bowiem, że Internet daje wiele możliwości promocyjnych i pozwala niemal każdej firmie na zdobycie nowych klientów, jak i na stworzenie stałej grupy odbiorców. Jednak wymaga to dużego zaangażowania.

Podstawą jest oczywiście pozycjonowanie, jednak e-marketing to przecież nie tylko ta usługa, a także inne, między innymi e-mail marketing oraz content marketing. Mimo wszystko wiele firm decyduje się na prostsze rozwiązania i na przykład prowadzenie bloga na stronie internetowej uważa za niepotrzebne. Tymczasem jest zdecydowanie inaczej i taki blog może przynieść firmie korzyści.

Co nam da prowadzenie bloga firmowego?

Podstawową korzyścią, jaką daje prowadzenie bloga firmowego, jest przyciągnięcie odbiorców na stronę internetową. Stanie się tak, jeżeli na blogu będziemy publikować posty z odpowiedziami na ich najczęstsze pytania, jak też posty z poradami na najczęściej zdarzające się problemy. Internauci bowiem, gdy chcą rozwiązać swój problem, wpisują po prostu w okno wyszukiwarki konkretne pytanie, np. „jak kłaść płytki” i wchodzą w pierwszą lub kilka pierwszych stron. Nasz blog z poradami może więc liczyć na wielu odwiedzających, oczywiście jeżeli te porady będą merytoryczne i faktycznie przydadzą się odbiorcy. Równocześnie dzięki temu możemy zyskać miano eksperta w swojej branży, co sprawi, że świadomość marki wśród internautów będzie o wiele mocniejsza. Przełoży się to oczywiście na zwiększony ruch na stronie, a docelowo na lepszą sprzedaż naszych produktów czy usług.

Czasami jednak prowadzenie bloga firmowego może okazać się czymś ponad nasze siły. Nie posiadamy bowiem naturalnego drygu do pisania, a spłodzenie wartościowego tekstu jest dla nas katorgą porównywalną z pisaniem rozprawek w szkole średniej. Co w takiej sytuacji? Czy musimy wówczas rezygnować z bloga firmowego? Nie, gdyż na rynku dostępne są usługi copywriterskie.

Czy warto zdecydować się na usługi copywriterskie?

Copywriter to osoba, która zawodowo zajmuje się pisaniem tekstów ogólnych, branżowych oraz specjalistycznych. Posiada pewną smykałkę do pisania, która sprawia, że teksty faktycznie wyglądają tak, jakby stworzył je ekspert. Dlatego właśnie, jeżeli sami nie mamy takich zdolności, warto zdecydować się na profesjonalne usługi copywriterskie, dzięki którym nasz blog firmowy może wznieść się na najwyższy poziom, jeśli chodzi o wartościowy content. Z pewnością tego nie pożałujemy, gdyż szybko zbudujemy publiczność, która zostanie z nami na dłużej.